Sustainability Dialogues nodigen uit tot denken over duurzaamheid

Sustainability Dialogues nodigen uit tot denken over duurzaamheid

Doen we als Erasmus MC genoeg op het gebied van duurzaamheid? Kunnen we nog meer doen? Hoe ver moeten we daarin gaan? Hoe borgen we duurzaamheid op alle verschillende plekken in de organisatie? Tijdens de Sustainability Dialogues, dialogen over duurzaamheid, kan iedereen meedenken: verpleegkundigen, vastgoedexperts, beveiligers, artsen, professoren en facilitair medewerkers. Het realiseren van duurzaamheid in de praktijk van alledag is immers een gedeelde verantwoordelijkheid.

De Taskforce Duurzaamheid initieert en coördineert de Sustainability Dialogues en andere duurzame projecten in het Erasmus MC. De dialogen worden op verschillende plaatsen en tijdstippen georganiseerd en zijn er voor iedereen die belangstelling heeft voor duurzaamheid. De Taskforce Duurzaamheid van het Erasmus MC is een thuisbasis voor alle vragen, dillema’s en antwoorden op het gebied van duurzaamheid en ontwikkelt meetbare en tijdsgebonden doelstellingen om het te realiseren in de medische beroepspraktijk. De Sustainability Dialogues zijn een waardevol initiatief waarin medewerkers uit alle disciplines kunnen meedenken en elkaar inspireren om zelf het verschil te kunnen maken op weg naar een daadwerkelijk duurzame zorgomgeving. Zo ontstaat de beweging van denken naar doen.