Organisatie

Organisatie

De 50 medische en wetenschappelijke afdelingen van het Erasmus MC vormen de hoekstenen van ons universitair medisch centrum. Elke afdeling heeft een afdelingshoofd dat integraal verantwoordelijk is voor zijn afdeling. De 50 afdelingen zijn onderverdeel in 9 thema’s en worden ondersteund vanuit het Servicebedrijf. Elk thema heeft een eigen themabestuur, gevormd door afdelingshoofden en een themadirecteur. Het voorzitterschap van het themabestuur wordt roulerend vervuld door één van de afdelingshoofden. Het Servicebedrijf bestaat per 1 december 2022 uit 8 pijlers die elk een directeur hebben. De directeuren vormen samen het MT-SB. Het voorzitterschap daarvan wordt roulerend vervuld door een van de directeuren.